ZDALNE NAUCZANIE INFORMACAJ DLA RODZICóW UCZNIóW |23-10-20 |
Informacja dla rodziców uczniów o prowadzeniu nauki zdalnej
1. Uprzejmie informujemy, że w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty realizujemy zadania Szkoły Podstawowej Nr 9 im. Jana Kasprowicza w Zakopanem z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość - tzw. zdalne nauczanie.
2. Szczegółowe zasady zdalnego nauczania określone zostały w zarządzeniu dyrektora Nr 10 z dnia 23.10.2020 r w sprawie określenia zasad organizacji zadań Szkoły z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, które dostępne jest na stronie www.sp9zakopane.pl, w zakładce "Zasady zdalnego nauczania" , w formie PDF - TUTAJ , a także do wglądu w sekretariacie szkoły.
3. Zdalne nauczanie odbywa się przemiennie w formie lekcji on-lin oraz przez podejmowanie przez ucznia aktywności określonych przez nauczyciela, potwierdzających zapoznanie się ze wskazanym materiałem i dających podstawę do oceny pracy ucznia wykonywanych w domu.
4. Zdalne nauczanie odbywa się z zachowaniem bezpieczeństwa i higieny pracy umysłowej uczniów z uwzględnieniem ich możliwości psychofizycznych - niedopuszczalne są sytuacje nadmiernego obciążania uczniów przekazywanymi do realizacji zadaniami przez poszczególnych nauczycieli przedmiotów oraz nadmierne obciążenie pracą przed monitorem komputera.
5. Zajęcia on-line oraz godziny konsultacji z nauczycielem dla poszczególnych oddziałów odbywają się zgodnie z tygodniowym planem lekcji, który uwzględnia równomierne obciążenie uczniów w poszczególnych dniach tygodnia, zróżnicowanie zajęć w każdym dniu oraz możliwości psychofizyczne uczniów do podejmowania intensywnego wysiłku umysłowego w ciągu dnia.
6. Zajęcia on-line mają odbywać się z wykorzystaniem funkcjonalności:
a) Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej - epodręczniki , materiałów dostępnych na stronach internetowych urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania, stronach internetowych jednostek podległych temu ministrowi lub przez niego nadzorowanych, w tym na stronach internetowych Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i okręgowych komisji egzaminacyjnych,oraz platform umożliwiających zdalne nauczanie poprzez możliwość prowadzenia lekcji on-line, a także komunikację na odległość w innych formach w postaci: dziennik elektroniczny, ZOOM, Microsoft Teams,
b) materiałów prezentowanych w programach publicznej telewizji i radiofonii
c) innych niż wymienione w lit. a-c materiałów wskazanych przez nauczyciela;
7. Biorąc pod uwagę wykorzystywanie w celu zdalnego nauczania platform umożliwiających prowadzenie lekcji on-line, a także komunikację na odległość w innych formach, uprzejmie informujemy, że:
a) administratorem danych osobowych uczniów, nauczycieli, pracowników niepedagogicznych Szkoły oraz w niezbędnym zakresie jego rodziców (opiekunów prawnych) nadal pozostaje Dyrektor Szkoły Podstawowej Nr 9 im. Jana Kasprowicza w Zakopanem, ul. Harenda 21 34 - 500 Zakopane
b) w sprawach z zakresu ochrony danych osobowych możliwy jest kontakt z inspektorem ochrony danych pod adresem: barbarakolacz.ewart@gmail.com
c) dane osobowe uczniów, nauczycieli, pracowników niepedagogicznych Szkoły oraz w niezbędnym zakresie jego rodziców są przetwarzane w celu prowadzenia zajęć w ramach zdalnego nauczania oraz zapewnienia bezpiecznej komunikacji, w tym do założenia konta w systemie zdalnego nauczania, a przetwarzanie to odbywa się na podstawie w celu realizacji obowiązku nauki w formie zdalnej na podstawie art. 35 ustawy - Prawa oświatowego, w związku z art. 6 ust. 1 lit. e rozporządzenia ogólnego o ochronie danych osobowych (RODO),
d) odbiorcą danych osobowych niezbędnych do zapewnienia zdalnego nauczania (imiona i nazwiska, adresy mailowe, dane niezbędne do logowania, w przypadku korzystania z lekcji on-line obraz z kamery - wizerunek oraz dźwięk - wizerunek głosowy) są dostawcy usług internetowych dostarczanych nam w celu zdalnego nauczania na podstawie zawartych z umów obejmujących powierzenie przetwarzanie danych osobowych.
e) dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej, a gdyby miało się to odbywać, pozostanie zgodne z zasadami wynikającymi z RODO;
f) dane osobowe zgromadzone w związku ze zdalnym nauczaniem będą przechowywane przez okres wynikający z przepisów prawa;
g) uczniowi lub jego rodzicom (opiekunom prawnym), pracownikom Szkoły przysługuje prawo dostępu do danych osobowych, żądania ich sprostowania lub usunięcia, a także prawo do żądania ograniczenia przetwarzania w przypadkach określonych w art. 18 RODO;
h) uczniowi lub jego rodzicom (opiekunom prawnym), pracownikom Szkoły przysługuje prawo do wniesienia sprzeciwu, którego realizacja uzależniona jest od spełnienia kryteriów wynikających z art. 21 RODO, osobom tym przysługuje również prawo do przenoszenia danych, ale jego realizacja zależy od spełnienia warunków określonych w art. 20 RODO;
i) w związku ze zdalnym nauczaniem nie dochodzi do wyłącznie zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani do profilowania, o których mowa w art. 22 ust. 1 i 4 RODO, co oznacza, że żadne decyzje dotyczące ucznia, jego rodziców (opiekunów prawnych), pracowników Szkoły nie zapadają wyłącznie automatycznie oraz, że nie buduje się żadnych profili tych osób;
j) jeśli przetwarzanie danych osobowych narusza obowiązujące przepisy prawa możliwe jest wniesienie skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych;
k) podanie danych ucznia lub jego rodziców (opiekunów prawnych) oraz nauczycieli i pracowników niepedagogicznych szkoły jest obowiązkowe w celu w celu realizacji obowiązku nauki w formie zdalnej - na podstawie art. 35 ustawy z 14.12.2016 r. - Prawo oświatowe, w związku z art. 6 ust. 1 lit. e RODO.
|
ZASAD ZDALNEGO NAUCZANIA | |
Załącznik nr 1 do Zarządzenia Dyrektora z dani 23.10.2020 r
w sprawie określenia zasad organizacji zadań Szkoły z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19,
Zasady zdalnego nauczania w Szkole Podstawowej im. Jana Kasprowicza w Zakopanem
- W czasie ograniczenia funkcjonowania szkoły związanego z zagrożeniem epidemiologicznym ( kolor czerwony) nauka jest realizowana poprzez wykorzystanie metod i technik kształcenia na odległość.
- Zajęcia edukacyjne z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość to aktywność nauczyciela i ucznia, która może odbywać się z użyciem monitorów ekranowych, ale także bez ich użycia - w formie ustalonej przez dyrektora szkoły w porozumieniu z nauczycielami danej szkoły i po poinformowaniu rodziców dziecka (ucznia) o sposobie realizacji zajęć.
- Kształcenie z wykorzystaniem metod i technik na odległość oznacza wykorzystanie w procesie edukacji wszelkich dostępnych środków komunikacji, które nie wymagają osobistego kontaktu ucznia z nauczycielem, a także możliwości skorzystania z materiałów wskazanych przez nauczyciela.
- Uczniowie uczą się w domach, pod kierunkiem nauczycieli (np. wiadomości/ogłoszenia, zadanie domowe w dzienniku elektronicznym, poprzez e-mail, smsy, lekcji on-line itp) korzystając z podręczników, ćwiczeń, kart pracy, płyt, materiałów dostępnych na platformach edukacyjnych, a także skype'a, zoom, microsoft team, messenger, whatsApp. Dzieci wykonują zadane prace domowe i odsyłają je nauczycielom lub logują się o ustalonej godzinie na lekcje one-line,
- Uczniowie mają czas na efektywną naukę indywidualną i na odpoczynek ( w dowolnym dla siebie czasie ,dzieci mogą skorzystać z umieszczonych na stronie internetowej szkoły propozycji zabaw kreatywnych, ciekawych stron edukacyjnych ,lekcji bibliotecznych , czy też propozycji świetlicy szkolnej). Zawsze w miarę potrzeb dzieci, jak i rodzice mogą konsultować się z nauczycielami i pedagogiem szkolnym (tabelka z kontaktami umieszczona jest na stronie internetowej szkoły, tam też znajdują się porady pedagoga).
- Realizujemy tematy oraz zadania na bieżąco ( zgodnie z planem lekcji zamieszczonym w dzienniku elektronicznym ) i taka nauka nie różni się niczym od nauki w szkole, oprócz oczywiście tego, że uczymy się w domu. Jeśli obecna sytuacja będzie się przedłużała, nauka zdalna będzie tylko doskonalona, co pozwoli na realizację obowiązkowego materiału oraz zakończenie roku szkolnego w normalnym, ustalonym wcześniej terminie.
- Działania w ramach nauczania zdalnego mogą być prowadzone w oparciu m.in. o:
- materiały edukacyjne na sprawdzonych portalach edukacyjnych i stronach internetowych wybranych instytucji kultury i urzędów;
- zintegrowaną platformę edukacyjną https://epodreczniki.pl/ ; także skype'a, zoom, microsoft team, messenger, whatsApp;
- dziennik elektroniczny (jako podstawowe narzędzie zdalnego nauczania w szkole);
- komunikację poprzez pocztę elektroniczną (należy używać tylko maili służbowych);
- media społecznościowe, komunikatory, programy i aplikacje do telekonferencji przy zachowaniu bezpiecznych warunków korzystania z Internetu;
- lekcje online;
- programy telewizji publicznej i audycje radiowe;
- zamieszczanie informacji i materiałów edukacyjnych na stronie internetowej szkoły;
- podręczniki, ćwiczenia, karty pracy, które uczeń już posiada.
- kontakt telefoniczny z nauczycielem;
- materiały dostępne na stronach internetowych Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i okręgowych komisji egzaminacyjnych;
- w miarę potrzeb poprzez "okienko" w szkole przeznaczone do odbioru prac uczniów itp. tylko w przypadku, jeżeli uczeń nie ma możliwości przesyłania prac;
- w miarę potrzeb dostarczanie wydrukowanych materiałów do ucznia tylko w przypadku wyczerpania wszystkich innych możliwości;
- inne sposoby i materiały dostosowane do specyfiki przedmiotu lub rodzaju prowadzonych zajęć wskazane przez dyrektora szkoły w porozumieniu z nauczycielami.
- Należy przestrzegać zasad bezpieczeństwa w pracy z komputerem i w Internecie.
- Należy pamiętać o etykiecie językowej i kulturze w komunikacji z nauczycielami (zwroty grzecznościowe mile widziane!).
- Nauczanie zdalne jest obowiązkowe. Tylko usprawiedliwione, przez Rodzica u Nauczyciela, bądź Wychowawcy , zwalniają Ucznia z uczestnictwa w lekcji w wyznaczonych przez nauczyciela formach i metodach pracy (dokładnie tak , jak to się odbywa podczas pracy w szkole)
- Obecność Ucznia odbywa się na podstawie logowania do dziennika elektronicznego lub obecności uczniów podczas lekcji on-line, a pobieranie materiałów i odsyłanie prac domowych, a także praca i odpowiedzi ustne podczas lekcji on-line są podstawą do klasyfikowania i wystawienia ocen.
- Ustalone metody i formy pracy uwzględniają możliwości (psychofizyczne i techniczne) wszystkich uczestników tego procesu, czyli szkoły (nauczycieli) oraz uczniów (i ich rodziców).
- Podczas realizowania celu nauczania ważne jest zachowanie bezpieczeństwa wszystkich stron (uczniów, nauczycieli i rodziców), nie tylko fizycznego (związanego ze stanem zagrożenia epidemicznego), czy też psychicznego (nieobciążanie zbyt dużą ilością materiału, trzymanie się ustalonych zasad atmosfera zajęć, kulturalne słownictwo i odpowiedni ubiór podczas lekcji on-line itp.), ale także ważne jest zachowanie cyberbezpieczeństwa (związanego z zachowaniem zasad bezpiecznego korzystania z komputerów, Internetu i innych urządzeń umożliwiających komunikację elektroniczną). Szczegółowe zasady na stronie internetowej szkoły w zakładce "Zasady bezpiecznego korzystania z Internetu".
- Zadania wychowawcy klasy podczas zdalnego nauczania
- w porozumieniu z rodzicami ustala możliwe formy pracy zdalnej lub w inny sposób z każdym uczniem - informacje te przekazuje wszystkim nauczycielom prowadzącym zajęcia w danej klasie,
- reaguje na bieżące potrzeby i problemy związane z kształceniem zdalnym, które zgłaszają jego uczniowie lub rodzice,
- wskazuje sposób kontaktu ze swoimi wychowankami i warunki w jakich uczniowie i rodzice mogą korzystać ze zdalnych konsultacji z wychowawcą klasy,
- w ramach zajęć z wychowawcą zapoznaje się z problemami z jakimi borykają się uczniowie, wspiera ich, pomaga w rozwiązywaniu problemów, otacza swoich wychowanków opieką i zainteresowaniem, motywuje do pracy, w razie potrzeby kieruje uczniów do pedagoga szkolnego pracującego on-line,
- koordynuje wraz z pedagogiem szkolnym pomoc psychologiczno-pedagogiczną w swojej klasie.
- Zadania nauczyciela podczas zdalnego nauczania
- podstawowy kontakt Nauczyciel - Uczeń - Rodzic odbywa się poprzez e-dziennik, na którym pojawiają się bieżące komunikaty oraz wszelkie zmiany ustalonych form pracy zdalnej,
- nauczyciel korzysta z bezpłatnych aplikacji oraz ustalonych źródeł komunikacji,
- zaproponowane zadania nie mogą powodować konieczności zakupu dodatkowych materiałów, środków dydaktycznych itp.,
- nauczyciel udostępnia materiały w dni robocze od poniedziałku do piątku, w godzinach pracy szkoły 8:00 - 15:15, zgodnie z planem zajęć umieszczonym w e-dzienniku,
- Nauczyciel obecność Ucznia sprawdza na podstawie logowania do dziennika elektronicznego lub obecności podczas lekcji on-line, pobieranie materiałów i odsyłanie prac domowych oraz praca i odpowiedzi ustne podczas lekcji on-line są podstawą do klasyfikowania i wystawienia ocen. Nieodebranie przez ucznia wiadomości od nauczyciela w dniu prowadzenia zajęć do godz. 19.00 oznacza nieobecność ucznia na zajęciach co nauczyciel odnotowuje w e-dzienniku.
- Nauczyciel określa w jakich godzinach i jakiej formie jest dostępny dla swoich uczniów (tabelka z harmonogramem znajduje się na stronie internetowej szkoły), zasadą jest, że nauczyciel powinien prowadzić zdalne nauczanie w budynku szkoły, wtedy jest on dostępny zgodnie z planem lekcji,
- Dyrektor szkoły może w uzasadnionych przypadkach ( zdrowotnych, dziecko n-ciela uczęszcza i do szkoły w której jest prowadzone zdalne nauczanie, n- ciel pracuje w więcej niż jedna szkoła)
- praca on-line uczeń - nauczyciel odbywa się według wcześniej ustalonego harmonogramu i poinformowaniu uczniów o terminie i godzinie lekcji, najlepiej w czasie rzeczywistym (czyli w tym czasie, w którym klasa ma ustaloną lekcję w planie);
- jeżeli uczeń nie może uczestniczyć w lekcji , nauczyciel ma obowiązek przesłania dla ucznia materiały do pracy,
- nauczyciel jest zobowiązany do urozmaicenia metod, np.: praca online, praca pisemna, praca z podręcznikiem itp.;
- ocenianie pracy i aktywności uczniów odbywa się głównie w formie informacji zwrotnej, szczególnie o poprawności wykonanej pracy,
- zadana praca domowa nie powinna być "z dnia na dzień" i nie wcześniej niż przed terminem następnych zajęć. Powinien być określony termin oraz forma przekazu pracy do sprawdzenia. Odesłanie pracy domowej przez ucznia w określonym terminie jest obowiązkowe. (Nauczyciel jest zobowiązany do ustalenia przyczyny nie odesłania pracy przez ucznia - kontakt z rodzicami - każdy przypadek należy traktować indywidualnie),
- organizacja nauczania zdalnego nie powinna naruszać zasad bezpieczeństwa i higieny pracy.
- Zadania pedagoga podczas zdalnego nauczania
- W czasie trwania epidemii udziela wsparcia pedagogiczno-psychologicznego dla uczniów i rodziców,
- Pedagog szkolny jest dostępny dla uczniów i rodziców zgodnie z wcześniej ustalonym harmonogramem,
- na stronie internetowej szkoły pedagog szkolny na bieżąco zamieszcza porady dla uczniów i rodziców,
- organizuje konsultacje w formie dogodnej dla uczniów i rodziców,
- świadczy zdalną pomoc psychologiczno-pedagogiczną w trakcie trwania sytuacji kryzysowej, w szczególności:
- otoczenia opieką uczniów i rodziców, u których stwierdzono nasilenie występowania reakcji stresowych, lękowych w związku z epidemią koronawirusa,
- inicjowanie i prowadzenie działań interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych, w uzgodnieniu z dyrektorem,
- minimalizowanie negatywnych skutków zachowań uczniów pojawiających się w wyniku wdrażania nauczania zdalnego,
- otoczenia opieką i udzielanie wsparcia uczniom, którzy mają trudności z adaptacją do nauczania zdalnego,
- udzielanie uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do nauczania zdalnego,
- Wspomaga nauczycieli w diagnozowaniu możliwości psychofizycznych uczniów w kontekście nauczania zdalnego.
- Zadania ucznia podczas zdalnego nauczania
- Uczeń samodzielnie (np. przez e-dziennik) lub z pomocą rodziców nawiązują kontakt z wychowawcą i nauczycielami.
- Podstawowy kontakt Nauczyciel - Uczeń - Rodzic odbywa się poprzez e-dziennik, na którym pojawiają się bieżące komunikaty, oraz wszelkie zmiany ustalonych form pracy zdalnej. Informacje od Dyrektora szkoły zamieszczane są na stronie internetowej szkoły, natomiast w zakładce ZDALNE NAUCZANIE zamieszczane są dodatkowe materiały i informacje dla uczniów i rodziców
- Nauczyciel korzysta z bezpłatnych aplikacji oraz ustalonych źródeł komunikacji
- Uczniowie w zależności od wieku i stopnia samodzielności w korzystaniu z narzędzi do kontaktu zdalnego - organizują naukę własną w domu.
- Uczeń zobowiązany jest do codziennego odbierania informacji przekazywanych w e-dzienniku. Nieodebranie przez ucznia materiałów od nauczyciela w dniu prowadzenia zajęć do godziny 19.00 oznacza nieobecność ucznia na zajęciach, co zostaje odnotowane przez nauczyciela w e-dzienniku.
- Wszelkie wątpliwości co do formy, trybu czy treści nauczania uczniowie na bieżąco zgłaszają nauczycielom lub wychowawcy (samodzielnie lub prosząc o pośrednictwo rodziców).
- Uczeń stara się pracować, na udostępnionych materiałach zgodnie, z tygodniowym planem zajęć, najlepiej w czasie rzeczywistym ( czyli w tym czasie, w którym ma lekcje w planie), a jeżeli nie ma takiej możliwości, to w dowolnym dla siebie czasie;
- Uczeń ma obowiązek systematycznej pracy w ramach zdalnego nauczania, jednakże czasu spędzonego przy komputerze nie należy niepotrzebnie przedłużać. Przerwy, nawet krótkie są obowiązkowe
- Odesłanie pracy domowej przez ucznia w określonym terminie jest obowiązkowe.
- Praca on-line uczeń - nauczyciel odbywa się po wcześniejszym poinformowaniu ucznia przez nauczyciela o terminie i godzinie lekcji,
- Jeżeli uczeń nie może z niezależnych od siebie przyczyn uczestniczyć w lekcji on-line, ma obowiązek poinformować nauczyciela o tym fakcie. W takim przypadku otrzymuje od nauczyciela materiały do pracy.
- Zadania rodziców podczas zdalnego nauczania
- Rodzice/opiekunowie prawni powinni zachęcać dzieci do samodzielnej pracy.
- Rodzice powinni zapoznać się z zasadami trybu pracy szkoły w okresie czasowego ograniczenia jej funkcjonowania i z zasadami organizacji nauczania zdalnego.
- Rodzice mają obowiązek być w kontakcie z wychowawcą i nauczycielami: udostępnić swój numer telefonu, adres e-mailowy, korzystać regularnie z dziennika elektronicznego, sprawdzać stronę internetową szkoły, zapoznawać się na bieżąco z zamieszczonymi informacjami.
- Rodzice zgłaszają wychowawcy, nauczycielowi lub dyrektorowi szkoły uwagi dotyczące organizacji i realizacji zajęć edukacyjnych prowadzonych w formie zdalnej.
- Rodzice w miarę możliwości wspierają (ale nie wyręczają) dzieci w wykonywaniu zadanych prac.
|
METODA PROJEKTÓW W KLASIE TRZECIEJ | 29-04-2020' | W kasie trzeciej uczniowie pracują metodą projektów. Oto Zuzia i jej lapbook. Zapraszamy do obejrzenia relacji.
Zobacz film |
DZIEŃ ZIEMI - LEKCJA W TERENIE | 22-04-2020 | W związku z obchodzonym w dniu dzisiejszym Światowym Dniem Ziemi pani Alicja Stawiarska, wychowawczyni klasy drugiej przygotowała ze swoją córką Jagodą lekcję w terenie o ekosystemach wodnych. Bardzo dziękujemy za ciekawy materiał i...możliwość wirtualnego wyjścia z domu, w którym przesiadujemy już parę tygodni! Dziękujemy !
link: https://www.youtube.com/watch?v=OJkzKYcTOMc
|
BIBLIOTEKA PEDAGOGICZNA ZAPRASZA | 25-03-2020 | Szanowni Państwo,
Drodzy Dyrektorzy i Nauczyciele
Pragniemy poinformować, że zasoby Biblioteki Pedagogicznej w Zakopanem są do Państwa dyspozycji. Biblioteka jest zamknięta dla czytelników, służymy jednak wszelką możliwą pomocą za pośrednictwem poczty elektronicznej, skanów i innych dostępnych form. Posiadamy bogaty wybór czasopism metodycznych i pedagogicznych do wszystkich poziomów i przedmiotów nauczania, zawierających scenariusze, konspekty, opracowania lektur, ćwiczenia i zadania itp. Przypominamy również o możliwości dostępu do biblioteki wirtualnej iBUK Libra, która oferuje szereg przydatnych pozycji. Kody dostępu można uzyskać telefonicznie (w godz. 9.00-15.00) bądź mailowo.
Zapraszamy również do zapoznania się z naszą stroną internetową, m.in. z wykazem nowości:
https://www.pbwnowysacz.pl/zakopane-nowosci-2019/
Z poważaniem,
Elżbieta Kyc
Kierownik Biblioteki Pedagogicznej w Zakopanem |
Można skorzystać między innymi następujących źródeł:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Zdrowych i spokojnych świąt! |
strona na temat Piramidy Zdrowego Żywienia!
|
BIBLIOTEKA SZKOLNA POLECA: LEKTURY DLA KLAS 1- 3
W PDF
kl.1
Potwór ekologiczny:
http://flipbook.nowaera.pl/dokumenty/Flipbook/Elementarz-odkrywcow-klasa-1-czesc-3-podrecznik/Flipbook/files/basic-html/page38.html
http://stara.centrumbajki.pl/resource/bajki/julian-tuwim-ptasie-radio.pdf
https://polona.pl/item/basnie,Mzg1Nzc4/6/#info:metadata
kl.2
https://polona.pl/item/brzydkie-kaczatko,OTM0NTYwMTE/8/#info:metadata
https://polona.pl/item/basnie,Mzg1Nzc4/6/#info:metadata
kl.3
http://www.stypendiada.pl/files/Akademia%20Pana%20Kleksa%20-%20klasa%204.pdf |
|
BIBLIOTEKA SZKOLNA POLECA:
LEKTURY DLA KLAS 4- 8 W PDF
kl.4
http://sp11.siedlce.pl/biblioteka/lektury%20kl%204-6/Pinokio.pdf
kl.5
https://wolnelektury.pl/media/book/pdf/w-pustyni-i-w-puszczy.pdf
kl.6
https://docplayer.pl/24561909-Felix-net-i-nika-oraz-gang-niewidzialnych-ludzi.html
kl. 7
http://lektury.kochamjp.pl/teksty_/zemsta_tekst.pdf
http://lektury.kochamjp.pl/teksty_/zemsta_tekst.pdf
kl.8
https://chomikuj.pl/Schowany/Dokumenty/Do+poczytania/Wa*c5*84kowicz+Melchior+-+T*c4*99dy+i+ow*c4*99dy,170374507.pdf |
|
Polecane strony przez bibliotekę szkolną:
- www.edmodo.com- projekty, komunikacja z uczniami
- www.bc.ore.edu.pl- Biblioteka Cyfrowa Ośrodka Rozwoju Edukacji
www.scholaris.pl- zasoby edukacyjne, m. in.: Edukacja matematyczna, polonistyczna, plastyczna, przyrodnicza.
- https://www.vascak.cz/physicsanimations.php?l=pl - fizyka w szkole
- https://www.europeana.eu/portal/pl - Europeana współpracuje z europejskimi archiwami, bibliotekami, muzeami, aby udostępniać dziedzictwo kulturowe dla nauki i zabawy
- https://cyfrowydialog.pl/webinary/-kilkadziesiąt filmików, zawierających między innymi wskazówki, jak programować w programie Scratch i Scratch Junior.
- https://www.edukator.pl-nowoczesny portal edukacyjny. Tysiące zasobów.
- https://www.matika.in/pl/?fbclid=IwAR3uoFxopPjOQxRyFYAQk4XxgImmF0e_NayBrGqk9HuZnrQUtfg6jDVsLdI-zadania z matematyki dla dzieci w szkołach podstawowych
- https://www.minstructor.pl -repozytorium dla nauczycieli- eKreda.pl
|

|
https://www.youtube.com/watch?v=QqoZN89dz5U&t=49s |
Platforma edukacyjna - wychowanie fizyczne  |
- https://ncez.pl/abc-zywienia-/dietetyka-sportowa/nawodnienie-w-diecie-sportowca |
Platforma edukacyjna - wychowanie fizyczne  |
www.didakta.pl |
Platforma edukacyjna - 35 programów edukacyjnych dla szkół podstawowych i przedszkoli.  |
|
|
Epodreczniki.pl |
Bezpłatne, stworzone i administrowane przez Ministra Edukacji Narodowej narzędzie edukacyjne, które oferuje nauczycielom i uczniom gotowe materiały dydaktyczne. Narzędzie daje też możliwość tworzenia materiałów, śledzenia postępów uczniów, a nawet indywidualizacji pracy z uczniem. |
Portal wiedzy dla nauczycieli |
Portal wiedzy dla nauczycieli, który zawiera bezpłatne materiały edukacyjne dostosowane do wszystkich etapów kształcenia (m.in.: scenariusze lekcji, ćwiczenia, teksty, animacje, slajdy, symulacje, gry dydaktyczne, filmy). Zasoby portalu są kompatybilne z tablicami interaktywnymi i innymi urządzeniami wspomagającymi pracę nauczyciela, np. tabletami.
|
Strona Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i komisji okręgowych |
Zawiera materiały przydatne i pomocne w systematyzowaniu, utrwalaniu wiedzy, a także wspierające ich w przygotowaniach do egzaminów.
|
Podręcznik internetowy "Włącz Polskę!" |
Zbiór zasobów edukacyjnych wykorzystywanych do tworzenia podręczników dla uczniów szkół polskich na całym świecie.
|
Portal lektury.gov.pl |
Portal internetowy zawierający większość szkolnych lektur dla szkół podstawowych i ponadpodstawowych - w formie bezpłatnych e-booków, gotowych do pobrania.
|
Strona Centrum Nauki Kopernik |
Zawiera m.in. m.in. scenariusze lekcji, broszury informacyjne i filmy edukacyjne.
|
Portal edukacyjny Instytutu Pamięci Narodowej |
Zawiera materiały edukacyjny przydatne do nauczania historii m.in. m.in. teki edukacyjne, filmy dokumentalne, spoty historyczne i inne materiały audiowizualne przedstawiające np. serie komiksów o II wojnie światowej czy symbole narodowe.
|
Serwis IPN Przystanek historia |
Znajdziemy tam kilkaset bezpłatnych artykułów popularnonaukowych poświęconych historii Polski XX wieku, a także materiały multimedialne.
|
Strona Krajowego Biura Programu eTwinning |
Strona zawiera przydatne w realizacji projektu eTwinning gotowe zestawy projektowe przetłumaczone na język polski, jak również pojedyncze zadania dla nauczycieli niemal każdej specjalności.
|
Serwis Ninateka |
Znajdziemy tam filmy dokumentalne, fabularne, reportaże, animacje, filmy eksperymentalne, zapisy spektakli teatralnych i operowych, rejestracje koncertów, relacje dokumentujące życie kulturalne i społeczne oraz audycje radiowe. Oprócz tego dla nauczycieli przewidziano tam materiały audiowizualne przydatne na zajęciach języka polskiego, wiedzy o kulturze, wiedzy o społeczeństwie, historii, muzyki oraz prowadzący zajęcia dodatkowe np. z zakresu wiedzy o filmie lub teatrze.
|
Serwis Muzykoteka Szkolna |
Serwis udostępnia ok. 500 utworów muzycznych, od barokowych oper, przez wielkie dzieła symfoniczne, aż po muzykę wokalną i eksperymentalną.
|
Biblioteka Cyfrowa Polona |
W serwisie udostępniono: rękopisy iluminowane, najstarsze polskie książki drukowane, ryciny, rysunki oraz publikacje popularne - pocztówki, stare elementarze, książki dla dzieci, książki kucharskie czy dawne poradniki. Znaczna część materiałów jest darmowa.
|
Biblioteka Cyfrowa Ośrodka Rozwoju Edukacji |
Oferuje 960 tytułów książek i czasopism dla nauczycieli i wszystkich zainteresowanych problematyką oświatową.
|
Serwis Telewizji Polskiej |
Dostępne są tam do obejrzenia produkcje o charakterze edukacyjnym, popularnonaukowym i kulturalnym.
|
Serwis Polskie Radio Dzieciom |
W ramówce znajdziemy audycje edukacyjne, naukowe i rozrywkowe rozwijające wyobraźnię i budujące kreatywność dzieci.
|
hwww.eduelo.pl/ |
Platforma edukacyjna dla klas II- VI
|
https://pistacja.tv/ |
Kolekcja krótkich filmów edukacyjnych z matematyki
|
www.didakta.pl
|
|
Instakod.pl |
Platforma on-line połączoną z programem nauczania informatyki zgodnym z podstawą programową dla klas 4-8 oraz podręcznikami informatyki. Program ten przewiduje realizację nauki podstaw programowania w klasach 4-8 w bieżącym semestrze.
|
|
|
https://www.matzoo.pl/
|
portal z materiałami dla klas"0" do 8 , ćwiczenia z wielu przedmiotów , przegotowanie do egzaminu |
informatory zawierające przykładowe zadania z rozwiązaniami
przykładowe arkusze egzaminacyjne, próbne arkusze egzaminacyjne, filmy informacyjne o egzaminie ósmoklasisty
dodatkowe zestawy zadań (na stronach OKE): np. link 1 , link 2 , link 3
arkusze egzaminacyjne z 2019 r. |
Linki do materiałów dotyczących egzaminu ósmoklasisty |
www.youtube.pl |
filmy dydaktyczne 
|
www.gwo.pl |
Portal Gdańskiego Wydawnictwa Oświatowego - lekcje bieżące i przygotowanie do egzaminu 8-klasisty 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Wykaz źródeł z których będziemy korzystać podczas realizacji kształcenia na odległość jest otwarty i będzie uzupełniany.



Pani Paulina poleca...biologia/chemia/przyroda |
|

|