Bochnia_2014_klIII (183 zdjęcia)

"Podróże po Polsce" W dniach 11-12 czerwca 2014 klasa trzecia była na wycieczce w Bochni. " Długo czekaliśmy na tę wyprawę. Wyposażeni w plecaki i śpiwory spotkaliśmy się pod szkołą. Nasza podróż rozpoczęła się o godz. 14- tej w środę. Wyruszyliśmy w słoneczny, upalny dzień. Po drodze mijaliśmy wiele ciekawych miejscowości. Na miejscu, w Bochni byliśmy ok. 16.30. Zjechaliśmy małą windą na dół kopalni soli- Szybem Campi. Znaleźliśmy się 70metrów pod ziemią. Pani Przewodnik Kasia zajęła się nami troskliwie, oprowadziła nas po kopalni. Opowiedziała nam jak dzięki ciężkiej, ludzkiej pracy powstał ten skarb światowego dziedzictwa. Płynęliśmy łodziami po solance śpiewając góralskie przyśpiewki- dla przyjęcia większej ilości jodu. Jechaliśmy podziemną kolejką przez sam środek kaplicy ! Wehikuł czasu zabrał nas w średniowiecze, do czasów powstawania kopalni. Rozmawialiśmy z Bolesławem Wstydliwym i Kazimierzem Wielkim. Obejrzeliśmy ciekawy film historyczny w ...stajni. Ostatni konik wyjechał z kopalni 50 lat temu, miał na imię Kuba. Wielką atrakcją była zjeżdżalnia, do której prowadziło 308 schodków. Dawniej tak transportowano towar. Nocą bawiliśmy się na dyskotece, graliśmy też w piłkę na podziemnej sali gimnastycznej. Zjedliśmy pyszną kolację. Spaliśmy w Komorze Ważyn, a razem z nami czterysta innych osób.  Rano, po śniadaniu mieliśmy warsztaty historyczne w "Osadzie Oraczy". Ulepiliśmy gliniane kubki i stworzyliśmy własne kompozycje herbatek u zielarki. W drodze powrotnej zwiedziliśmy Zamek Kmitów i Lubomirskich w Nowym Wiśniczu, nazywany "małym" Wawelem. Pani przewodnik opowiedziała nam, że duch Stanisława Lubomirskiego straszy w tym zamku pod postacią białej sowy. Bardzo podobała nam się sala balowa. Z tarasu pałacu rozpościerał się piękny widok na panoramę Wiśnicza. Wycieczka była bardzo udana. To będą niezapomniane chwile.

Kliknij zdjęcie, aby powiększyć widok. Powrót na stronę główną.